how many of you ...........

Strider79itStrider79it 1,176 Posts
edited April 2005 in Music Talk
....on this forum , is really not into hip hop, but really love jazz and soul ?just my curiosity
«13

  Comments


  • Big_ChanBig_Chan 5,088 Posts

    ....on this forum , used to be really into hip hop, but really love jazz and soul ?

    just my curiosity


  • djrdjr 511 Posts

    pretty much no hip-hop in my diet.

    funk & soul - yes
    jazz (especially on 45) - yes
    freakbeat - yes

  • Strider79itStrider79it 1,176 Posts

    ....on this forum , used to be really into hip hop, but really love jazz and soul ?

    just my curiosity


    please don't tell anyone, I confess you a secret :

    -Never been into, and I really can't understand it.......shhhh

  • soulmarcosasoulmarcosa 4,296 Posts
    I'm into hiphop and jazz and soul.

    Unless you ask DigDug, who will tell you that I'm not really into hiphop.

  • SwayzeSwayze 14,706 Posts
    I don't buy a lot of hip hop records, if that's what you mean by "into".























    how can I (still) be down?

  • Casual hip-hop listener only.
    Major soul, funk , jazz collector,
    listener to just about everything else (non-crap)...

  • MangomanMangoman 549 Posts
    1st I ask my self what is HIP HOP??? hhhhmmmmm.... If push ups are included in Hip Hop then I am Hip Hop... If Hip Hop is the culture that rep NOW WHY kids back when then I have to say, Yes Hip Hop, Soul, Jazz (go Randy Weston!) and anything that got that Groove... I'm spread out like butter on sourdough, it's all good...

    Lupin I see you!

  • Strider79itStrider79it 1,176 Posts
    ..............and anything that got that Groove... I'm spread out like butter on sourdough, it's all good...

    Lupin I see you!

    I can't understand the hip hop groove really........it is sound all the same to me..please don't misunderstand my words......I respect the culture and the vibe and all.....but if you talk abt groove........... .

    ....the only exception to the rule ? Public Enemy

  • Strider79itStrider79it 1,176 Posts
    ..............and anything that got that Groove... I'm spread out like butter on sourdough, it's all good...

    Lupin I see you!

    I can't understand the hip hop groove really........it is sound all the same to me..please don't misunderstand my words......I respect the culture and the vibe and all.....but if you talk abt groove........... .

    ....the only exception to the rule ? Public Enemy

    no hate ?

    no crucifixion,yet ? this is what I call a "open minded" and "progressive" board .....

  • soulstrut is not as gangsta as it was 6 months ago. half was funk and soul, half was heated debates over the new 50 cd or who deserves producer of the year, kinda stuff. what happened??

  • Strider79itStrider79it 1,176 Posts
    soulstrut is not as gangsta as it was 6 months ago. half was funk and soul, half was heated debates over the new 50 cd or who deserves producer of the year, kinda stuff. what happened??


    it's so strange.....

    ok let's try this other way :

    ...."I firmly believe most MC doesn't hold penis erection"..

    ..hope it works....

  • ElectrodeElectrode Los Angeles 2,602 Posts
    Casual listener. I'll leave the

    heated debates over the new 50 cd or who deserves producer of the year, kinda stuff

    up to the professionals

  • rootlesscosmorootlesscosmo 12,848 Posts
    I myself got love for the jazz/soul listeners, but certain strutters have a word for that stuff. Here's a clue:


  • I ain't scurred to say it

    Hip Hop is dead...

    most Rap these days ain't Hip Hop, it's some mass-media fueled, washed down doo doo.


  • GnatGnat 1,183 Posts

    A. Hip-Hop
    B. Jazz
    C. Soul
    D. Rock
    E. Electronica
    F. Porn Soundtracks
    G. Fart Sound Effects
    H. Whatever the fuck
    I. ALL OF THE ABOVE -----

  • street_muzikstreet_muzik 3,919 Posts

    ....on this forum , are[/b] really not into hip hop, but really love jazz and soul ?

    just my curiosity


  • SoulOnIceSoulOnIce 13,027 Posts
    I don't think I would like Jazz, Funk and Soul as much as I do if it wasn't (sic) for hip-hop.

  • ReynaldoReynaldo 6,054 Posts
    I ain't scurred to say it



    Hip Hop is [not] dead [quite yet]...









  • I ain't scurred to say it

    Hip Hop is [not] dead [quite yet]...




    true...

    I have listened extensively to that album, and I really like it.

    Hip Hop Hooray!!!

  • lotuslandlotusland 740 Posts
    yeah, i wouldn't go around claiming hip hop. though i love hearing good stuff, i don't seem to buy any, so i'd say i'm out of the game.

    that said gimme safir boxcar sessions, all balls don't bounce aceylone, freestyle fellowship innercity griots (best live inst hip hop lp eva), anything marley marl touched, anything dre touched, anything primo touched.....edan......someof the whiteboy stuff is aiight, maybe just the shapeshifters, atmosphere is wack.....sage is aiight .....new commercial stuff kills me though, i fucking hate it.

  • TheMackTheMack 3,414 Posts
    I ain't scurred to say it

    Hip Hop is [not] dead [quite yet]...



  • BreakSelfBreakSelf 2,925 Posts
    soulstrut is not as gangsta as it was 6 months ago. half was funk and soul, half was heated debates over the new 50 cd or who deserves producer of the year, kinda stuff. what happened??

    yeah, dude, when Ness left he must have taken this board's 'sac' with him.

    can i get a....

  • akoako 3,409 Posts
    I ain't scurred to say it



    Hip Hop is [not] dead [quite yet]...









    um, that is the most awesome thing i have ever seen, but still have yet to hear.

  • DenmarkVZDenmarkVZ 397 Posts
    Hip hop is important.

    I collect anything lately...jump blues 78s and ital-disco prog. mainly, I look for records I didn't know I was looking for.

    hip-hop is the only genre I've paid real attention to since 1998. right now I love the Houston shit and this new B-more shit. i haven't heard a good all purpose track since lean back*

    Rock is dead to me. So fucking dead.

    Electronic music is interesting, but I'm old and only blunted and/or in a club every now and then--which seems the proper place to enjoy it.

    I Listen to music at home. So jazz and soul are, of course, staples.

    *PS--DJ Day's last milkcrate 12" is the best thing I've heard in many years.

  • ReynaldoReynaldo 6,054 Posts
    I ain't scurred to say it

    Hip Hop is [not] dead [quite yet]...



    um, that is the most awesome thing i have ever seen, but still have yet to hear.
    It will likely also be the most awesome thing you have ever heard. Do whatever you have to do to hear it as soon as possible.

  • The Edan record is cool! I dig it BUT



    ...at the same time it is a little as an hour long experience.



    Some projects seem to overemphasize being funky and raw, y' know? Take some of the 'psych' and 'echo'... a bit overdone, yes? No? Why does 1988 have to always be the theme? There are better indie records out, like the Co-Deez for example (IMO). I love Edan don't get me wrong, but that album is NOT rap music's only saving grace...good lord!



    There is a lot of cool hip-hop and rap music today, I still love buying new records.

    Why the genre/era limitations and overall 'stigma'? Music is often about expanding boundaries, not restricting them.



    I doubt anyone around here ever called jazz, funk and soul music 'soft'. Where do these ideas come from???



    I love most music, including country, bluegrass, pop, commercial rap, yodeling, classical, gospel, russian choirs (the not funky kind thank you very much), blah blah blah hip hop SHMIP HOP

  • Birdman9Birdman9 5,417 Posts


    Rock is dead to me. So fucking dead.

    This makes me sad, because it's true for me too. I haven't loved[/b] a new rock and roll band since Guns and Roses. I have enjoyed plenty, and still listen to rock, but mostly old stuff, 60s and 70s shit. I can still get excited to hear that stuff.

    I have always liked hip hop, always will probably, but I have never lived[/b] hip hop like some around here(and certainly not the way I lived rock and roll in my 20s). Not gonna front, cuz I don't need to. Paying attention since '88 or so, so I still know more than a lot of younger "headz" just by being there at the time with my ears open.Plus, I ended up playing catch up in the late 90s, as in the middle of the decade I became completely anti-ANY-music. Just couldn't deal with sounds for a while. So I try to keep my ears open now too, but I admit, as I get older, the reality is that it just gets harder to hold my interest. And that goes for any music coming out now. So I hope that hip hop doesn't take it personally. Club bangers are truly what I look for nowadays, because they make me happy.




  • tripledoubletripledouble 7,636 Posts
    that edan looks dope on cover alone. i might have to make a rare hiphop new item purchase. yall reccomend i suppose?

    hiphop was my gateway drug to digging. i slowly realized that hiphop's source music was anything and everything...very genre busting. tear down the damn walls. so i guess its fitting that what started off as an innercity blacklatino thing has spread to all the corners of the globe, all races, and given fuel for a million marketing campaigns. it reappropriated a melting pot of music and is now accepted, emualted and adulated by a melting pot of people. digging deeper into its musical sources has made me more open minded.

    i dont know how anyof yall can say youre not feeling hiphop, whether new or old. i mostly listen to 88-94 material, but theres always something that grabs attention and moves. dont write off a whole branch of music. i wont write off country or classical, cause thers always something with flavor.

    maybe im missing the point, since your just asking if people listen to it or not. but dont write it off. hiphop still has, and always will have its moments.

    andd whover mentioned that "just PE" stuff...i'll guarantee you theres twenty other hiphop traks that will hit you in the same way as PE. jvc force "strong island" being one that comes immediately to mind



    but i still dont like noodly doodly freejazz.

  • with all the stuff the people unearth on this board every week, it feels like something from '73 is brand new, and always guaranteed to be better than whats on my radio.

  • tripledoubletripledouble 7,636 Posts
    strider, where in spaghetti land are you at?
Sign In or Register to comment.